2014 m. vasario 26 d., trečiadienis

Niekada negali žinoti..

Pastebėjau tokį dalyką, kad žmonės, mąstantys apie vertėjo duoną, dažnai galvoja, jog iš tikrųjų žino, ką nori versti, ir ko tikrai nenori. Vieni taip kalba iš patirties, o kiti dėl to, kad skirsto į "įdomu" ir "nelabai". Pas mane buvo panaši situacija. Visada norėjau versti grožinę literatūrą, tačiau gavosi taip, kad aš stengiuosi ją verst, bet kol kas už tai man niekas nemoka :D 
Bet va atsitiko taip, kad dabar dirbu vienoje internetinėje šmutkių parduotuvėje. Niekada nesidomėjau nei mada, nei blizgučiais, ir galima teigti, jog šis mano karjeros etapas yra tikra likimo ironija. O bet tačiau.. Man pavyko atrasti įdomių dalykų - akmenys. Manau, retas vertėjęs, žengęs pirmuosius žingsnius vertimų olimpo link, pagalvoja: man patinka/nepatinka versti tekstus apie akmenis. Arba šiaip sakytų, kad akmenys labai patiktų ir pan. 
O va aš atradau savyje savotišką smalsumą. Darbe dažnai tenka versti visokius papuošalus su pačiais įvairiausiais akmenimis. Pradžioj mane kabino pats azartas, kaip vienas ar kitas akmuo verčiamas iš anglų į rusų kalbą. Tada man pradėjo darytis įdomu, ar sugebėsiu atskirti tuos akmenėlius, mat verčiant dažnai tenka žiūrėti į prekę ir skaičiuoti - daug ten tu deimantų ar nelabai :D 
Nors dirbu toje parduotuvėje dar visai trumpai, vos pusantro mėnesio, tačiau jau galiu daugmaž atskirti apie 80 akmenų-mineralų. Net parsisiunčiau knygas apie gemologiją. Maža to, pradėjau ruošti mini žodynėlį su EN-RU-LT kalbų kombinacijomis. Manau, man pavyks paruošti visai nebloga įrankį, nes ten bus ne tik vertimai, bet ir aprašymai,variacijos bei nuotraukos. 
Tačiau šiandienos įrašo esmė ne tame, ką aš ketinu padaryti, o būtent tai, kad kaip kai kurie dalykai, kuriems, atrodytų, esi visiškai abejingas, gali tave šitaip užvesti. Tai tik dar vienas įrodymas, koks nuostabus malonumas yra vertimai. Ne tik mokaisi kažką naujo, bet va, šiuo atveju, skaičių nepažįstančią užrūdijusią humanitarę privertė domėtis žemės gelmių gyventojais :D
Linkiu kiekvienam vertėjui atrasti kažką tokio.. keisto.. :D

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą